Nova protipožarna cesta Tinjan

Nova protipožarna cesta Tinjan

Jan Mihelič, Oddelek za gozdno gradbeništvo SiDG

V torek 17. junija 2025 smo s predstavniki Mestne Občine Koper, Gasilske brigade Koper, Zavoda za gozdove Slovenije in izvajalcem Lesnik d.o.o. prevzeli novo protipožarno cesto Tinjan in protipožarno pot Urbanci.

Tinijan2.jpg

Gre se za celostno ureditev potrebne infrastrukture v požarno močno ogroženem kompleksu državnih gozdov. Prevzeli smo kilometer dolgo novozgrajeno protipožarno cesto in 533 metrov dolgo protipožarno pot, ki še zdaleč ne nakazujeta vsega, kar je bilo v tem kompleksu postorjenega v zadnjih petih mesecih. V državnem kompleksu je bilo narejenih še okoli  štiri  kilometre gozdnih vlak, ki odpirajo gozd v najvišji stopnji požarne ogroženosti.

Gradnja ceste je predstavljala največji izziv, tako iz finančnega kakor tudi časovnega vidika. Med samo gradnjo nam vreme ni bilo naklonjeno. Gradnja se je izvajala 50 delovnih dni, zaradi dežja več kot mesec dni izvedba del ni bila mogoča. Sama gradnja je tako s prekinitvami zaradi deževnih dni potekala od februarja do junija.

Gozdne ceste so v osnovi dvosmerne enopasovne ceste, kar pomeni, da je na trasi potrebno zagotoviti ustrezno število mest za izogibanje. Na trasi gozdne ceste, ki je dolga kilometer, imamo dve utrjeni izogibališči in dve utrjeni obračališči, kar pomeni, da se je na vsakih 200 do 300 metrov možno umakniti nasproti prihajajočim vozilom. Poleg tega so na mestih priključkov gozdnih vlak, ki so bile prav del projekta, izdelana skladišča lesa, kar omogoča prevoznost tudi v primeru gospodarjenja z gozdom.

Ker je geologija iz vidika gradnje zelo neugodna, je bila posebna pozornost namenjena tudi odvodnjavanju: vzdolž ceste je bil narejen jarek globine 50 centimetrov in 12 na novo vgrajenih cevnih prepustov. Na dveh mestih je bilo zaradi prečkanja večjih jarkov potrebno vgraditi nadstandarne cevne prepuste fi 80 centimetrov.

Največji strošek je predstavljala ureditev nosilnega ustroja na nenosilni podlagi. V povprečju smo nasuli 30 centimetrov materiala za nosilni ustroj, ponekod tudi več, tako da cesta ustreza  minimalnim zahtevam po nosilnosti. Glede na kakovost izvedenih del smo prepričani, da bo novozgrajena infrastruktura uporabna vrsto let, in hkrati upamo, da bo čim manj služila nsvojemu glavnemu namenu -  požarni varnosti.

Preberite tudi

Po čem je sodček slovenske nafte?

Po čem je sodček slovenske nafte?

Prodaja poslovnega objekta Marof

Prodaja poslovnega objekta Marof

Gremo na ogledno turo!

Gremo na ogledno turo!

logo.svg